بولدوزرها ماشین های محکمی هستند که عمدتا برای هل دادن ، حفر ، حفاری و تسطیح مواد مانند خاک و بقایای محل کار کمک می کنند. آنها در جلوی خود دارای تیغه های بزرگ و سنگینی هستند که مواد را هل می دهند. برخی از آنها با تغییرات دیگری مانند Ripper در عقب برای کمک به خراب شدن زمین سخت همراه هستند.

انواع-بولدوزر-،-قطعات-و-موارد-استفاده-آنها
انواع-بولدوزر-،-قطعات-و-موارد-استفاده-آنها

سه نوع اصلی بولدوزر

بسته به پروژه خاص شما انواع مختلف بلدوزر وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. نوع زمینی که روی آن کار می کنید ، نوع پروژه شما و معیارهای دیگر فاکتورهای کلیدی هستند که باید هنگام انتخاب بولدوزر مورد توجه قرار گیرند. دستگاه مناسب همچنین برای کارایی و ایمنی پروژه شما بسیار مهم است.

ما انواع اصلی بولدوزر را بررسی می کنیم و ویژگی های اصلی هرکدام را عنوان می کنیم.

بولدوزر خزنده (زنجیری)

فروش لوازم یدکی اصلی انواع بلدوزر

از خزنده گاهی اوقات به عنوان بلدوزر مسیر یاد می شود و بیشترین شباهت را به تراکتور دارد. این سنگین وزن برای انتقال مواد سنگین از یک منطقه به منطقه دیگر عالی است. این بولدوزر برای عبور از زمین های متراکم و نامنظم ایده آل است زیرا مسیرها به آن کشش زیادی می دهند. خزنده های بزرگتر دارای چاک دهنده هایی هستند که به خرد کردن و پاکسازی زمین های متراکم کمک می کنند.

بلدوزر چرخ لاستیکی

این دستگاه بعضاً به عنوان بلدوزر لاستیکی شناخته می شود و به طور معمول از خزنده بزرگتر است. بلدوزر چرخ لاستیکی از خزنده بیشتر قابل کنترل است زیرا لاستیک های آن هندل کلی بهتر را ارائه می دهند. همچنین دارای فرمان هیدرولیک کاملاً مفصلی است و در یک محور کوچکتر حرکت می کند. این ماشین همچنین برای استفاده در زمینهای نرم یا حساس بسیار ایده آل است زیرا لاستیک ها لطیف تر از مسیرها هستند.

مینی بلدوزر

این بولدوزر کوچکتر به بلدوزر جمع و جور نیز معروف است. مینی بلدوزر برای پروژه هایی که به قدرت مانور و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به ماشین آلات بزرگتر نیاز دارند ، بسیار مناسب است. یک بلدوزر جمع و جور به لطف اندازه کوچک می تواند در انواع مختلف پروژه ها که نیاز به وظایفی مانند درجه بندی و پاکسازی زیاد دارند ، عملکرد خوبی داشته باشد.

تیغه های بولدوزر

انواع بلدوزر فوق را می توان بر اساس تیغه های استفاده شده طبقه بندی کرد. تیغه های مختلف اهداف مختلفی دارند ، می توانند انواع مختلف مواد را تحمل کنند و می توانند طیف وسیعی از وزن را تحمل کنند. ما متداول ترین انواع را در زیر ذکر کرده ایم.

تیغه های مستقیم (تیغه S)

تیغه S کوتاهترین تیغه ای است که یک بلدوزر می تواند استفاده کند و بال های کناری ندارد. این تیغه به بازو در گوشه های پایین پشت تیغه متصل می شود. تیغه مستقیم به لطف شکل خود برای مواد ریزدانه و با چگالی متوسط ​​تا سخت بهترین است. اشکال این است که شکل مستقیم آن توانایی بلند کردن و حمل بلدوزر را محدود می کند. برخی از بهترین کارها برای تیغه های s شامل کنده شدن ، پر کردن پشت ، درجه بندی و خاک است.

Universal Blade (U-Blade)

یک تیغه ی U دارای بال های کناری بزرگ و شکلی منحنی است که آن را برای فشار دادن مواد در زمین های طولانی ایده آل می کند. بال ها باعث می شوند هنگام حرکت مواد نریزد. آنها نیز مانند S-Blades به گوشه های پایین پشت تیغه متصل می شوند. از نظر ارتفاع و عرض بزرگترین نوع تیغه است و بهترین استفاده در خاک با تراکم نرم تا متوسط ​​است. برخی از بهترین کارها برای تیغه های u شامل خندق ، حمل ، فشار دادن و تاج گذاری است.

تیغه SU (Semi-U)

این تیغه ترکیبی از ویژگی های تیغه S و تیغه U است تا نفوذ بیشتری داشته و از قابلیت انعطاف پذیری کلی بهتری برخوردار باشد. باریک تر ، کمتر خمیده است و بال های کناری آن در مقایسه با تیغه U معمولی کوچکتر است. این طرح آن را برای هل دادن خاک در مسافت های طولانی ایده آل می کند. این تیغه با استفاده از مهاربندهای تثبیت کننده زاویه دار و یا یک یا دو سیلندر شیب هیدرولیکی در قسمت پایین پشت تیغه متصل می شود. بهتر است برای فشار دادن ماسه و خاک با تراکم نرم تا متوسط ​​استفاده شود. برخی از بهترین کارها برای تیغه su شامل تاج گذاری ، جابجایی مواد سنگین ، کنده شدن و خندق است.

زاویه تیغه

این نوع تیغه به مرکز صفحه بلدوزر متصل می شود. موقعیت آن برای انتقال آوار به کنار مفید است زیرا می تواند نزدیک به 30 درجه به چپ یا راست زاویه داشته باشد. به همین دلیل ، یک تیغه زاویه ای تیغه ای دو طرفه محسوب می شود. بخاطر داشته باشید که این تیغه می تواند از بین برود زیرا بالهای جانبی ندارد. این یک انتخاب عالی برای پروژه های شامل خاک با تراکم نرم تا متوسط ​​، برف و شن است. برخی از بهترین کارها برای تیغه های زاویه ای شامل کنده شدن ، شکل دادن ، سلب کردن و ریزش است.

تیغه Power-Angle-Tilt (PAT)

تیغه PAT به لطف مانور آسان و حرکات چند وجهی یکی از پر کاربردترین تیغه ها است. راننده تیغه را از کابین کنترل می کند و می تواند تقریباً از همه جهات زاویه ، کج و بلند کند. مانند تیغه های زاویه ای ، این تیغه ها در مرکز صفحه نصب می شوند. برخی از بهترین کارها برای تیغه های PAT شامل خراشیدن ، پاکسازی زمین ، تسطیح ، پر کردن مجدد و درجه بندی است.

بلدوزر به لطف طراحی در انواع مختلف زمین استفاده می شوند. ویژگی های اصلی که بلدوزر را از یکدیگر متمایز می کند تیغه ها ، چاک دهنده ها و استفاده از لاستیک یا مسیر است.

چاک دهنده

Ripper پیوست کششی است که در پشت بلدوزر قرار دارد و شبیه پنجه است. از چاک دهنده برای تجزیه زمین استفاده می شود تا به کشاورزی اجازه رشد یا تجزیه سنگ و زمین را بدهد. شما می توانید بسته به نیاز پروژه خود ، دستگاه های ریپر تک شاخه و دستگاه میلکر چند شاخه پیدا کنید.

درایو نهایی

درایو نهایی یک بلدوزر احتمالاً بیشترین استفاده و بیشترین جایگزین روی بلدوزر را دارد. درایوهای مدرن نهایی بار را روی چند دنده دنده توزیع می کنند و موتور محرک را از سیستم تعلیق بلند می کنند.

کابین

کابین بلدوزر از آنجا که اپراتور این دستگاه را کنترل می کند ، قسمت مهمی از این دستگاه است. ویژگی های مختلفی برای برخی از کابین ها وجود دارد که هم سطح راحتی و ایمنی آن را افزایش می دهد. شما باید بررسی کنید که آیا هنگام حرکت در محل کار ، کابین شما صدا را کاهش می دهد و ضربه را جذب می کند. این موارد بسیار مهم است زیرا اپراتورها می توانند ساعت ها یک بار داخل کابین بگذرانند.

آهنگ / لاستیک

آهنگ ها و لاستیک ها به میزان زیادی بر تحرک بلدوزر تأثیر می گذارد. مسیرها برای پیمایش در زمین های سخت و ناهموار بسیار مناسب هستند در حالی که لاستیک ها برای زمین نرم مناسب ترند. اگر در منطقه ای حساس کار می کنید که نمی خواهید به آن آسیب برسد ، ممکن است بخواهید لاستیک را نیز در نظر بگیرید.

موتور

بلدوزر معمولاً به موتورهای پرقدرت نیاز دارند زیرا مواد سنگین زیادی را به اطراف محل کار منتقل می کنند. انواع مختلفی از موتورها وجود دارد که نیازهای مختلف را برآورده می کنند. به عنوان مثال ، برخی از موتورهای جدید نسبت به موتورهای قدیمی برای مطابقت با برخی از الزامات EPA ، انتشار کمتری دارند.

قاب فشار

فریم فشار هنگام قرار دادن مواد برای کارهای مختلف ضروری است. این قسمت بلدوزر وظیفه حرکت تیغه را دارد.

تیغه های بلدوزر

تیغه صفحه فلزی سنگین واقع در جلوی بلدوزر است که برای فشار و حفر مواد استفاده می شود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، انواع مختلف تیغه ها برای پروژه های خاص مناسب ترند.

نحوه انتخاب بلدوزر

خرید یا اجاره بلدوزر برای پروژه شما می تواند در صورت انتخاب مورد مناسب ، کارایی پروژه را بهبود بخشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام بررسی انواع بلدوزر برای پروژه بعدی خود به خاطر بسپارید:

  1. هدف آن را مشخص کنید . آیا شما زمین را تسطیح می کنید؟ مواد هل دادن؟
  2. سایت کار را تحلیل کنید . آیا در فضاهای تنگ نیاز به مانور دارید؟
  3. زمین را در نظر بگیرید . آیا شما روی یک سطح سخت یا نرم کار می کنید؟
  4. انواع مواد را با دقت مشخص کنید . چه نوع زمینی را جابجا می کنید؟ چگالی آن چقدر است؟

چندین نوع بلدوزر وجود دارد که می تواند اکثر نیازهای حمل ، فشار و تسطیح شما را برآورده کند. وقت گذاشتن برای سنجیدن گزینه ها و آشنایی با هر ویژگی منحصر به فرد دوز ، به نفع سایت شغلی شما خواهد بود.

فروش لوازم یدکی بلدوزر

فروشگاه سایان راه معدن بهترین لوازم یدکی اصلی انواع بلدوزر را برای دارندگان ماشین آلات سنگین راهسازی تامین می کند ، جهت اطلاع از قیمت محصولات می توانید با شماره های فروشگاه در تماس باشید ، به علت نوسان قیمت محصولات امکان درج قیمت در سایت امکانپذیر نمی باشد.

09121771207 – 09391600797- 02166645688 – آدرس:تهران-خیابان 45متری زرند،ایستگاه حسینی ،روبروی پل عابر پیاده قادر-پاساژ راهسازان-پلاک 7 – رضا طهوری

 

امتیاز post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *