لودر چیست؟

در تعریف لودر می توان چنین گفت که لودر (Loader) از ماشین آلات راه سازی و ساختمان سازی می باشد، که از پرکاربردترین ماشین آلات ساختمانی و عمرانی است. ماشین آلات راهسازی ماشین هایی با ابعاد بزرگ هستند که بدون آنها عملیات راهسازی امکان پذیر نمی باشد و کاربرد بسیاری در صنعت راهسازی دارند. لودرها، بلدوزرها، گریدرها و جرثقیل ها انواعی از این ماشین آلات می باشند.
لودرها توان بالایی در جابجایی خاک و مصالح دارند. دسته بندی لودرها به صورت لودر چرخ لاستیکی، لودر چرخ زنجیری، مینی لودرها و بکهولودرها می باشند و در اندازه های مختلف موجود هستند. لودرها را بر اساس کشور سازنده ی آن ها نیز می توان دسته بندی کرد، که یکی از بهترین و پرکاربردترین آنها لودر چینی می باشد.


موارد مورد استفاده از لودرها را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:
حفاری زیرزمین بناها
ایجاد خاکریز
بلند کردن و حمل مصالح ساختمانی
پرکردن خندق ها
خاکریزی اطراف لوله ها
بارکردن کامیون ها

اجزاء تشکیل دهنده لودرها
اجزای اصلی در ساخت لودرها عبارتند از:
موتور لودر
گیربکس لودر
اکسل لودر
پمپ لودر

معرفی لودر چینی

لودر چینی یکی از انواع ماشین الات راهسازی و ساخت و ساز می باشد که در پروژه های ساخت و ساز در بزرگراه ها، راه آهن، سدها، بندرها، معادن و … مورد استفاده قرار می گیرد. لودرهای چینی در کشور چین و تحت لیسانس چین به بازارعرضه شده و دارای قیمتی مناسب و کیفیتی مطلوب هستند. از جمله مزایای لودر چینی می توان به عملکرد سریع و کارایی بالای آن و هم چنین قدرت مانور خوبی که دارد اشاره کرد. به دلیل اهمیت و کاربرد بالای لودر چینی، لوازم یدکی لودر چینی نیز اهمیت ویژه ای دارند. کشور چین با تولید لودر چینی و لوازم یدکی لودر چینی توانسته است در میان رقبا خود را برتر کرده و تعداد زیادی از لودرهای چینی و قطعات و لوازم یدکی آن را به کشورهای مختلف بفروشد. از جمله لوازم و قطعات لودر چینی عبارتند از:

  • گیربکس چرخ عقب
  • جنت بالا و پایین رادیاتور
  • انواع کامپیوتر و مانیتور
  • انواع کاسه نمد فشار قوی
  • دنده دیشلی دیفرانسیل
  • کمپرسور کولر
  • شاتون موتور
  • لوازم موتوری از جمله : بوش، پیستون، ریگ، واشرکامل، یاتاقان

معرفی بیل مکانیکی

بیل مکانیکی(Excavator) یکی دیگر از ماشین های سنگین عمرانی و مهندسی می باشد که کاربردهای متفاوتی در صنعت راهسازی و عمران دارد. از جمله کاربردهای آن می توان به حفاری های ساده (به خصوص حفاری کانال ها)، انواع مختلف گودبرداری، خاکبرداری ها و حمل اجسام و … اشاره کرد. اجزای بیل مکانیکی شامل بازوی مفصلی(دکل و استیک)، باکت و کابین گردان (فیرو) در قسمت بالا و زنجیر یا چرخ لاستیکی در زیر بوده که در واقع از قابلیت های مهم بیل مکانیکی، نصب چکش(پیکور) می باشد دارای کاربرد فراوانی است. نصب چکش هیدرولیکی یا پنوماتیک در دستگاه، سبب می شود که سطوح و حجم های سنگی یا بتونی را بتوان به راحتی تخریب کرد. با توجه به کاربرد فراوان بیل مکانیکی در صنعت راهسازی و عمران، لوازم یدکی بیل مکانیکی نیز دارای اهمیت می باشند.
انواع بیل مکانیکی عبارتند از:
بکهولودر(backhoe loader) یا بیل مکانیکی با جام معکوس، که ترکیبی از لودر و بیل مکانیکی است.
بیل مکانیکی با سیستم کابلی که متشکل از یک اتاقک گردان سوار بر روی چرخ ها می باشد و در دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی تولید می شود.
دراگ لاین یا بیل کششی که این بیل قادر به انجام فعالیت های گوناگون در سطوح بسیار بالاتر یا بسیار پایین تر از سطح اتکاء خود می باشد و در انواع مختلف زمین ها مورد استفاده قرار می گیرد.
بیل‌های جام جلو که جهت حفاری های بالای سطح زمین و بارگیری کامیون ها مورد استفاده قرار می گیرند.
چنگک (بیل منقاری)
بیل مکانیکی چرخ لاستیکی
بیل مکانیکی زنجیری

لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی

جهت افزایش راندمان و بالا رفتن کیفیت یک لودر، بیل مکانیکی، بولدوزر و … بایستی از لوازم یدکی اصلی و با کیفیت استفاده شود. به طور کلی ماشین آلات راهسازی به دلیل استفاده در انجام عملیات راهسازی سنگین و درنتیجه اصطکاک بالا طی کار، به مرور دچار فرسایش می شوند بنابراین قطعات و لوازم یدکی آنها دارای اهمیت ویژه ای بوده و باید در این ماشین آلات از قطعات با کیفیت استفاده کرد. لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی و کشاورزی انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع ماشین متفاوت می باشد، مانند لوازم یدکی لودر و هم چنین لوازم یدکی بولدوزر. بنابراین یکی از دغدغه های اصلی صاحبان ماشین آلات سنگین و همچنین مهندسان و دستگاه داران، تأمین قطعات ماشین آلات سنگین می باشد.
فروشگاه سایان راه معدن، به عنوان واردکننده و تأمین کننده لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی و کشاورزی، بهترین و مرغوب ترین لوازم یدکی را به شما عرضه خواهند کرد.

امتیاز post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *